از این 7 اشتباه در طراحی وب سایت اجتناب کنید


           0

از این 7 اشتباه در طراحی وب سایت اجتناب کنید

طراحی وب سایت سازمان تا حدودی شبیه طراحی یک فروشگاه خرده فروشی است.

به عنوان یک کسب و کار کوچک، وب سایت شما جزء بخش های حیاطی کسب و کارتان و برند شدنتان است. بازدیدکنندگان به یک دلیل خاص به وب سایت شما می آیند، و شما می خواهید مطمین شوید که به سوالات آنها پاسخ می دهید و از طریق وب سایت تان محصولات و خدمات تان را به فروش می رسانید.

در صورتی که وب سایت تان را بد طراحی کنید، در همان ابتدا می توانید میلیون ها تومان را از دست بدهید، و در نهایت به خاطر طراحی و عملکرد ناصحیح وب سایت تان. حتی از این بیشتر هم از دست خواهید داد.

با پرهیز از این اشتباهات رایج در میان صاحبان کسب و کار، خودتان را بالا بکشید:

1.درک هدف کسب و کارتان را اورژانسی کنید

به جای آنکه بر روی هرچه بهتر شدن وب سایت تان تمرکز کنید، ابتدا باید در مورد مخاطبان تان در بازار هدف تحقیق کنید.

برای مثال، در صورتی که بازار هدف شما قدیمی است، شاید بهتر باشد که اندازه فونت ها را بیشتر کنید. و اگر بازار هدف شما در بین جوانان است، آنگاه به یک وب سایت سازگار با گوشی های هوشمند نیاز دارید.

شما باید متوجه شوید، چرا بازدیدکنندگان تنها یکبار به سایت شما سر می زنند؟ پاسخ به این سوال بسیار آسان خواهد بود در صورتیکه شما بازار هدف تان را بشناسید.

2.طراحی شلوغ و پر زرق و برق

شرکت ما، آرپانت سرخ یک شرکت طراحی وب سایت و توسعه نرم افزار است، و ما متوجه شده ایم که برای موفقیت یک وب سایت در اینترنت باید روی بازاریابی کسب و کار تمرکز کرد و نه یک وب سایت پر زرق و برق. طراحی شما نباید به شکلی باشد که سعی کند تنها کاربران را به وب سایت شما بکشاند، بلکه باید زمانی که کاربر یکبار صفحه اصلی شما را مشاهده می کند به مکان مناسبی راهنمایی شود.

در ضمن، وب سایت های فلش روی موبایل ها و تبلت ها خوب به نظر نمی رسند، و امروزه بازدیدکنندگان زیادی با استفاده از دستگاه های بی سیم به مشاهده وب سایت ها می پردازند.

به خاطر بسپارید: زمانی که یک بازدیدکننده به وب سایت شما می آید، به احتمالی می داند که چه می خواهد. در صورتی که ظرف 3 ثانیه آنها نفهمند که "حالا چه کار باید بکنند" ، شما باید دوباره به صفحه طراحی بازگردید.

3.درخواست های غیر واضح و گنگ

زمانی که کاربران وب سایت شما را پیدا کردند، می خواهید که آنها چه کار کنند؟ می خواهید که محصولات شما را بخرند، با شما تماس بگیرند، و یا در خبرنامه الکترونیکی کسب و کارتان عضو شوند؟ شما نیاز دارید که به بازدیدکنندگان بگویید قدم بعدی چیست. محتوای صفحه وب شما باید به این سوال پاسخ دهد، "این چی چیزی برای من دارد؟" و سپس با یک درخواست از آنها بخواهید که چه کاری باید انجام دهند.

4.هزینه های بسیار کم یا بسیار زیاد

نمی دانید که چه تعداد از مشتری ها بعد از یک طراحی وب سایت بد نزد ما می آیند، ما اجازه می دهیم که آنها خود انتخاب کنند. می توانید با شرکت و سازمان هایی کار کنید که مشتریانشان برندهای معروف هستند و اصلا زمان و برنامه ای برای کار با کسب و کارهای کوچک و متوسط را ندارد. اما فراموش نکنید مهمترین عامل در نتیجه گیری کیفیت محصول شما است و بعد دیگر عوامل.

5.مطالب بیات و تاریخ انقضا گذشته

مشتریان انتظار دارند که وب سایت شما شامل آخرین رویدادها در مورد محصولات، خدمات و شرکت شما باشد. زمانی که این اتفاق نمی افتد، آنها به سادگی متوجه می شوند که شما از تکنولوژی های نوآورانه استفاده نمی کنید و در بازار رقابت جزء پیشتازان نیستید. مطالب شما باید شامل نیازهای متشریان (یا حداقل مشتریان ثابت تان) باشد و در صورت تغییر نیازها باید بروز رسانی شود.در صورتی که شما یک بلاگ دارید، آخر هفته ها آن را بروز رسانی کنید، با اینکار به روان شدن جریان بازدیدکنندگان به وب سایت خود کمک می کنید و همچنین باعث خوشحالی موتورهای جستجو نیز می شوید.

در ضمن، اگر کسب و کارتان کوچک است از قرار دادن لینک های فیس بوک و توئیتر خود در زیر صفحات خود داری کنید. مردم ممکن است فکر کنند کسب و کار شما خیلی خیلی کوچک است و از شما صرف نظر کنند.

6.تلاش برای جذب همه افراد

این کار به شناخت شما از بازار هدف تان باز می گردد: وب سایت شما بسیار بهم ریخته خواهد شد در صورتی که شما تلاش در جذب تمام بازدید کنندگان داشته باشید. بهتر است روی کاربران ثابت خود متمرکز شوید و تلاش خود را صرف افزایش رضایت آنها نمایید. در صورتی که سعی کنید همه را جذب کنید، آخر کار می بینید که هیچ چیز ندارید.

7. در خانه انجام ندهید

اغلب وب سایت شما اولین تجربه مشتریان شما از برند شماست. در صورتی که شما طراحی رضایت بخشی نداشته باشید، آیا فکر می کنید که اینطوری میشه؟ به خاطر داشته باشید که اولین برخورد همه چیز است. اجازه ندهید به خاطر یک طراحی ضعیت وب سایت، مشتریان در مورد کسب و کار شما اشتباه فکر کنند.

 

به چه چیز فکر می کنید؟ کدام اشتباه در طراحی وب سایت شما را خیلی ناراحت کرده است؟

 

منبع : 7 Web Design Mistakes to Avoid


دیدگاه شما :




کد بالا را وارد کنید