10 قانون برای انتخاب دامنه مناسب - به استناد MOZ


           0

10 قانون برای انتخاب دامنه مناسب - به استناد MOZ

برای 99% از پروژه های که در آن شرکت داریم، انتخاب دامنه یک بخش مهم است.

برای 99% از پروژه های که در آن شرکت داریم، انتخاب دامنه یک بخش مهم است. اگرچه در برخی موقعیت ها نیز از ما دعوت می شود که نامی برای وب سایت یا وبلاگ دوستان انتخاب کنیم.لیست 12 راهنمایی انتخاب دامنه مناسب را که فکر می کردم ضروری است را آورده ام:

1. بهترین کلمات کلیدی

زمانی که شما در اول راه برای یافتن نامه دامنه تان هستید، یک لیست از 5 کلمه یا عبارت مرتبط می تواند دامنه ای که به دنبال آن هستید را تشریح کند. زمانی که شما این لیست را دارید، می توانید مقایسه آنها را شروع کرده و یا پیشوندها و پسوندهایی برای خلق یک دامنه ایده آل اضافه کنید. برای مثال، اگر شما به دنبال یک دامنه مرتبط با "وام" هستید، باید با کلماتی مانند "وام، سرمایه گذاری،نرخ بهره، پرداخت ماهیانه" شروع کنید سپس با کمکی کاوش اطراف این کلمات می توانید دامنه خوبی پیدا کنید.

2. دامنه ای خاص انتخاب کنید

در صورتی که وب سایت شما شبیه یکی از سایت های محبوبی باشد که افراد دیگری مدیر آنها هستند، یک اقدام برای وقوع فاجعه است. پس، من یک دامنه ای انتخاب نمی کنم که امکان تداخل پیدا کردن آن با یک سایت معروف دیگر وجود داشته باشد. من هنوز هم معتقدام که Flickr به شدت نیازمند خرید Flicker.com است.من شنیده ام که بچه های از والدین خود می خواهند که تصاویر آنها را روی Flickr ببینند، اما والدین آنها هر بار به شکل مستقیم به دامنه اشتباهی می روند.

3.تنها دامنه های دات کام را انتخاب کنید

در صورتی که شما به نوع برندسازی و به رسمیت شناخته شدن نام تان نیستید، نیازی نیست که درباره این موضوع نگران باشید. اگرچه، در صورتی که برای داشتن یک وب سایت موفق در دراز مدت جدی هستید، شما باید در مورد همه این موارد نگران باشید. به استثنای افراد زیرک و دانا در تکنولوژی، بیشتر مردم که از وب استفاده می کنند با دیدن یک وب سایت با دامنه .com به صورت ناخود آگاه می گویند "اینجا همان جاست که می خواهم"، به خاطر همین موضوع اشتباه نکنید و ترافیک زیادی را از دست ندهید.

4.نحوه نوشتن آن را ساده تر کنید

در صورتی که یک نام دامنه برای نگارش نیاز به توجه زیادی داشته باشد، همچنین تلفظ،طول و استفاده از کلمات و آواهای فرار از حافظه، شما از بخش خوب ها در کسب و کارتان خارج می شوید. از کلماتی استفاده کنید که از مردم می شنوید و همچنین نوشتن آنها ساده است.

5.به خاطر سپردن آن را آسان کنید

کلمات مصطلح و در صدر جستجوهای مرتبط با کسب و کارتان را به خاطر بسپارید(که باعث مشاهده شدن دامنه تان در نتایج جستجوی های مرتبط می شود)، به همان راحتی که به زبان می آیند به ذهن نیز سپرده شود. شما نمی خواهید یک شرکت با وب سایت پر ترافیکی باشید، در حالی که هیچ کس نمی تواند دامنه تان با به خاطر بسپارد و برای دوستانش نیز بازگو کند.

6.نام را تا حد امکان کوتاه نگه دارید

نام های کوچک راحت به ذهن سپرده می شوند و هم راحت تایپ می شوند (دو قانون قبلی). آنها همچنین اجازه کاراکترهای بیشتر در URL را فراهم می آورند و نمای بهتری روی کارت ویزیت شما دارند و همچنین وسایل اداری و تبلیغاتی.

7.ایجاد و تحقق انتظارات

زمانی که یک شخص برای اولین بار در مورد نام دامنه شما می شنود، آنها باید فورا و دقیق نوع محتوایی که در آنجا یافت می شود را حدس بزنند. این دلیلی که من نام دامنه هایی مانند Hotmail.com را دوست دارم. دامنه هایی مانند Monster.com به دلیل آنکه گویای نوع فعالیت شان نیستند، نیاز به برند سازی بیشتری دارند.

8. اجتناب از نقض قوانین

این یک اشتباه است که زیاد هم تکرار نمی شود، اما می تواند یک دامنه و شرکت خوب را از بین ببرد زمانی که اتفاق می افتد. برای آنکه مطمین شوید که بوسیله نام دامنه تان تخلفی را موجب نمی شوید، قبل از خرید سری به Copyright.gov بزنید.

9.خودتان را با یک برند متفاوت کنید

استفاده از یک نام منحصربفرد بوسیله دامنه یک راه بسیار عالی برای افزایش اعتبار است. یک "برند" چیزی بیش از ترکیب کلمه ها است، به همین دلیل است که buyhouse.com یا agahi.com یک برند مانند digikala.com محسوب نمی شود. SEOmoz خودش یک مثال خوب است.

10.خط فاصله و اعداد را فراموش کنید

خط فاصله و شماره ها عمل تایپ و به ذهن سپردن نام دامنه شما را با مشکلاتی مواجه می کنند. من پیشنهاد می کنم که از دامنه های با اعداد رومانی و کلمات با تلفظ سخت استفاده نکنید.

 

منبع : https://moz.com


دیدگاه شما :




کد بالا را وارد کنید